praktiiiik

okejokejokej.

har inte vart hemma nånting, har bott vid sanna därför inget inlägg.
men fyyyfaan vilken naajs praktik jag har!

första dagen var dock lite förvirrande med allt nytt skit som fanns plus en hund som kom in och kastade sig på golvet och krmapade. alla fick typ panik och jag fattade inte ett skit :o den fick dock avlivas senare under dagen. den första dagen va ju då bara att gå med och kolla lite vad som kan hände inne på kliniken, andra daggen däremot, något kuligare :D
åkte med gustis (han gillar inte namnet jag gett han, haha) ut på fält, alltså ut till gårdar. var i fyra ladugårdar och tog massa prov, avhornade kalvar, spikade magar.  asså typ allt möjligt, en bonde blev mosad mot väggen av en mycket ilsken ko som skulle läggas omkull, såg bara såå kul ut, HAHA.
när vi kom tillbaka till kliniken var jag med på en operation när dom skulle kastrera en hund. ojjäävlar, höll väl på att svimma säkert 5 ggr under den timmen, jag ska då aldrig bli kirurg iaf! fyfaan vad vidrigt, stå och gräva inne i magen?
och idag va en rätt tråkig dag faktist, kom inte in så många så fanns typ inget att göra, fick ta bort tandsten på en hundjävel, haha något äckligt, sen va jag med på två operationer när dom kastrerade två katter. aah hände inte så mycke kul idag som sagt men i morron ska jag utgå från hemse och åka med ut på fält, vet inte vad vi ska göra men sääkert ladugårdar iaf och förhoppningsvis någon häst, de e liite trevligare än kor och grisar ;)

haha oj, långt inlägg och inte särskillt intressant om man säger så men lev med de :) PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0